Bonjour Parle vous Anglais? Tuning help

Auteur Sujet: Bonjour Parle vous Anglais? Tuning help  (Lu 3096 fois)

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Le 25 Février 2007 à 21:27
Hello.

I have a motobecane AV7 engine and would like some tuning help. I can find very little help in the uk and thought this forum may be able to help.
Can anything be done to the cylinder to make it faster?
Can you buy a bigger cylinder, maybe an airsal?

Thank you

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Le 25 Février 2007 à 21:37
hello ! welcome ! for a kit airsal, you have the airsal t6, but this cylindre it isn't the best in the "bas régime"  (10-15 kmh) ! sorry my english is not good ...  p!
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Le 25 Février 2007 à 21:40
airsal t6 isn't very good for 0 to 40 kmh and after he is  good because he give 10kmh more cylinder basic p!!
mbk 51 club
vive la mob!!!!!!!!
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Le 25 Février 2007 à 21:41
very good english mobeur 83 héhé lol  ;)
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Le 25 Février 2007 à 21:41
essai de traduction éclair lol :

"J'ai une motobécane AV07 et j'aimerais de l'aide pour le tuning. Je ne peut trouver qu'une très petite aide dans le Royaume-Uni et je pensais que ce forum pourrait peut-être m'aider.
Est-ce que quelque chose peut être fait au cylindre pour le rendre plus rapide ?
Est-ce qu'on peut acheter un plus gros cylindre, comme un airsal ?

Merci"

Hello, I enjoy your presence here on this french forum but I can't answer to your question. Before my wonderful translate I hope that the help you need will come ...
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Le 25 Février 2007 à 21:42
lol i try is very hard
i prefer repare mob  ;)
mbk 51 club
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Le 25 Février 2007 à 21:43
mdr bon ben je vais vous laisser mdr

I prefere réparer my mobylette too expldr
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Le 25 Février 2007 à 21:46
lol mais nn ! moi j'aime m'occuper d'étrangers qui comprennent rien à ce que tu leur dit et qui ne trouvent pas le bouton réponse
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Le 25 Février 2007 à 22:18
Hi !
I would never thought that we were selling such motobikes in other countries than ours !!
where are you comming from exactly?

on this engine, it's already difficult for us to find good spare parts.  the first thing you can do is to replace the exaust system by a better one. problem is that your motorbike will lost all of the classic french style. if you want to kip the original style, you wont have any other choice than opening the engine and using file to arrange few things. such spare parts like Airsal cylinders will not fit on.
the AV7 engine is now to old that you can find a good cylinder. but if you now a littel bit about mechanic, and if you can place fotos hier, then, we can help you to ga faster !

show us how the engine looks like, there was different carburetor system at this time. we need to have  look on. you needn't a bigger one, cause the cylinder would not burn more than now!

 
bougez vous le cul : http://trainoo.com/

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ATTENTION LES BOULETS !!!! je chasse les post de merde et vous fout la honte si vous ne corrigez pas vos conneries! vous êtes prévenus!

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Le 25 Février 2007 à 22:29
Thanks for the replies. Your english is better than my french!

Is their a link to an online shop for AV7 cylinders.
Is their a cylinder from another bike that can be adapted?

I need to go faster than 41kph!


1The exhaust will be replaced, I  will make my own but want a new cylinder first to get port timings.
The engine is on a raleigh runabout from the uk which used mobylette/motobecane engines.
I plan on using a 14mm carb from a puch maxi as I have a spare.
The cylinder cannot be ported as it is chrome plated, is this correct? I can clean up the inlets but the exhaust port needs to be bigger but I don't want to damage the chrome plating.
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Le 25 Février 2007 à 22:38
i don't understand what you said
excuse me
the cilinder airsal t6 is good more 10kmh than cilinder basic
a carburator 15mm is good than a 14mm
the carburator cost 30euros
the cilinder cost 61 euros p!!
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Le 26 Février 2007 à 11:16
hi, you can adapt an AV10 engine ! these 2 engines have the same fixations, and the AV10 is easier to make tuning... and more powerful !  8)

look at these french websites :
www.la-becanerie.com
www.rcv-team.com

but i don't know if they sell in foreign countries...

are there lots of mopeds in your country ? what is the exact model of your one ?
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Le 26 Février 2007 à 17:35
Thanks for the help so far p!!

The bike I have is this one here http://www.users.globalnet.co.uk/~pattle/nacc/arc0444.htm
Thanks for the links to rcvteam.  Is this a conversion to the av10 ?   http://www.rcv-team.com/p809.html
Would the crank, magneto and variator fit from my av7?
There are not many mopeds in this country, but I also have a 75cc puch maxi that I am building!
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Le 26 Février 2007 à 18:42
your moped looks like the motobecane av42 or av49 series...

you should try to find a complete av10 engine because on those engine there are electrical magneto...
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Le 26 Février 2007 à 18:59
i don't understand what you said
excuse me
the cilinder airsal t6 is good more 10kmh than cilinder basic
a carburator 15mm is good than a 14mm
the carburator cost 30euros
the cilinder cost 61 euros p!!

un T6 c'a n'a pas d'admission par jupe de piston, donc, ca ne monte sur ca brelle!!!!

forget it , this cylinder can not fit on!
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